ترکیه ناو هواپیمابر می‌سازد شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون اسرائیل توسط حزب الله لبنان + فیلم (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش وحشت زده است خودروی یک وزیر صهیونیست واژگون شد + فیلم زلنسکی: حداقل به هفت سامانه دفاع هوایی نیاز داریم حزب الله قادر است الجلیل را محو کند عربستان، اولین مقصد «بلینکن» رسانه عبری: عملیات رفح یک اشتباه است شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض روسیه: تمام رزمایش‌های ناتو را از نزدیک زیر نظر داریم لاپید: همه مقامات مسوول در زمان عملیات طوفان الاقصی باید استعفا دهند تظاهرات هزاران شهرک‌نشین علیه نتانیاهو در تل‌آویو ۲۷ فلسطینی در حمله به منازل فلسطینیان نوار غزه به شهادت رسیدند رسانه عبری: ویدئوی حماس زنده بودن ۲ اسیر در غزه را ثابت کرد حمله ترکیبی حزب‌الله به مقر فرماندهی نظامی صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی وزیر کشور: عملیات وعده صادق ایران را در اوج اقتدار قرار داد + فیلم ویدئو | علوی مقدم: ساماندهی ورزش مشهد، مطالبه مردمی و اقدام بزرگ شورای ششم بود
سرخط خبرها

حجت الاسلام طائب: به شرکت در انتخابات از جهت انجام تکلیف دینی نگاه کنیم | برآورد آمریکا در مورد ایران غلط بود

  • کد خبر: ۲۱۴۰۰۱
  • ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۷
حجت الاسلام طائب: به شرکت در انتخابات از جهت انجام تکلیف دینی نگاه کنیم | برآورد آمریکا در مورد ایران غلط بود
مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: باید به موضوع شرکت در انتخابات از جهت انجام تکلیف دینی نگاه کنیم. حضور پرشور در انتخابات به معنای حمایت از اصلاحات و مبارزه با فقر و فساد و تبعیض است و باید در روز‌های باقیمانده تا انتخابات تبیین‌های لازم صورت بگیرد.

به گزارش شهرآرانیوز، در همایش تبیینی «مبدا تحول» که امشب (۷ اسفندماه) در آستانه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری با موضوع «انقلاب اسلامی، نظم نوین جهانی و انتخابات پیش‌رو» در مشهد برگزار شد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین طائب، مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: با حضور امام(ره) و شکل‌گیری انقلاب اسلامی، زمینه‌سازی ظهور بقیه‌الله(عج) فراهم شد تا مقدمه‌ای برای جهانی شدن انقلاب اسلامی باشد.

وی با اشاره به انتخابات پیش‌رو افزود: یکی از اعمال صالح شرکت در انتخابات است و به شرکت در انتخابات باید از جهت انجام تکلیف دینی نگاه کنیم.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین طائب در بخش دیگری از سخنان خود با ضرورت تشریح وضعیت انقلاب اسلامی در نظم جدید جهانی خاطرنشان کرد: در چهل‌وششمین سال انقلاب اسلامی، باید صاحبان قدرت در جهان را بررسی کنیم.

وی افزود: حدود ۷۶ سال پیش، جنگ سرد بین دو ابَر قدرت شرق و غرب درگرفت و پیش از آن نظام امپراتوری‌ها حاکم بود. بعد از جنگ دوم جهانی امپراتوری‌ها تجزیه شدند و جهان به سه بخش جهان شرق و جهان غرب و جهان سوم تبدیل شد. جهان غرب با مکتب لیبرالیسم، اقتصاد کاپیتالیستی و اتحاد دفاعی امنیتی ناتو و جهان شرق با مکتب مارکسیستی، اقتصاد سوسیالیستی و وحدت دفاعی ورشو رقابت ۴۴ ساله خود را برای تسلط بر جهان سوم آغار کردند. اما پس از گذشت ۳۱ سال از این رقابت، انقلاب اسلامی با شعار «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی» شکل گرفت. انقلابی که مبتنی بر اسلام، اقتصاد عدالت‌محور و وحدت مستضعفان جهان بود.

نقشه راه ابرقدرت و هژمون منطقه‌ای او برای ایران

رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه گفت: دو بلوک شرق و غرب نمی‌خواستند اجازه دهند ایران پایگاه سیاسی اسلام شود و در نتیجه، یک دهه ناامنی و تجزیه‌طلبی و کودتا جنگ را بر ما تحمیل کردند. اما ما با پیروزی عبور کردیم. با فروپاشی شوروی، آمریکایی‌ها خواستند قرن بیست‌ویکم را به‌عنوان قرن آمریکایی جشن بگیرند. رئیس جمهور وقت آمریکا هم آغاز نظم نوین جهانی را اعلام کرد. این ارزش‌های آمریکایی تا سال ۲۰۰۰ میلادی به اوج خود رسید. قرار بود دهکده جهانی با یک کدخدا تشکیل شود و این اتفاق در سال ۲۰۲۵ شکل بگیرد. اما الان می‌گویند با وجود آنکه دهکده جهانی شکل گرفته، اما مدیریت و کدخدایی آن از آن آمریکا نیست.

وی افزود: در حال حاضر آمریکایی‌ها می‌گویند ۶ سال باید تلاش کنیم تا شاید بتوانیم بر چالش‌های داخلی و بین‌المللی خود غلبه کنیم. در این زمینه، سه اولویت پیش‌روی آمریکا، ایران و روسیه و چین است. از سوی دیگر، اسرائیل به عنوان هژمون منطقه‌ای آمریکا هم می‌گوید به ۷۶ سالگی رسیده و اگر بخواهد از نحوست ۸۰ سالگی عبور کند، باید از سه تهدید عبور کند، ایران، پیرامون خود (شامل حزب الله، حماس، جهاد اسلامی و گروه‌های مقاومت) و داخل اسرائیل.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین طائب در ادامه گفت: آمریکایی‌ها می‌گویند اگر به ایران با جنگ ترکیبی فشار وارد کنیم، ایران پای میز مذاکره می‌آید. اسرائیلی‌ها هم می‌گویند ایران را ناامن می‌کنیم و پیرامون را به جنگ کنترل شده می‌کشانیم تا در داخل کنترل صورت گیرد و از بحران ۸۰ سالگی عبور کنیم.

برآورد آمریکا در مورد ایران غلط بود

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز دیگر از ارزش‌های آمریکایی خبری نیست. از سوی دیگر، اسرائیلی‌ها نیز شکست اطلاعاتی، نظامی، سیاسی و پرستیژ خود را در منطقه پذیرفته‌اند. آمریکا در آستانه انتخابات دچار دعوای بین جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها شده‌اند این اول دعوا در اسرائیل است.

وی افزود: آمریکایی که تصور می‌شد به اوج رسیده، در ۲۸۶ سالگی روند افول خود را طی می‌کند و هر دو جناح اسرائیل نیز می‌گویند امیدی به ۸۰ سالگی آن ندارند. اما ایران از مرز ۴۰ سالگی عبور کرده و همچنان ایستاده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین طائب خاطرنشان کرد: در جلسه استماع کنگره که حدود دو ماه پیش تشکیل شد، گفتند ترامپ موفق شد تجارت ایران را به ۱۲ میلیارد دلار کاهش دهد. اما الان این عدد به حدود ۴۸میلیارد دلار رسیده است.

وی افزود: شاید محاسبات آن‌ها درباره به مخاطره انداختن ایران درست بود، اما برآورد آن‌ها غلط بود. دولت انقلابی آمد و فروش نفت را بالا برد و به ترمیم زیرساخت‌های مختلف پرداخت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین طائب در پاسخ به اینکه چرا درآمد‌های دولت در سفره مردم دیده نمی‌شود، گفت: دولت می‌توانست نفت را به جنس وارداتی تبدیل کند و از هزینه برای ایجاد زیرساخت خودداری کند. اما دولت درآمد‌ها را مدیریت کرده است. اصلاح کار زمان می‌خواهد تا زیرساخت‌ها ترمیم شود.

وی تاکید کرد: آن چیزی که در سیاست خارجی و داخل می‌تواند به روند رو به رشد و شتاب دولت کمک کند، حضور حداکثری در پای صندوق رای است. حضور پرشور در پای صندوق رای به معنای حمایت از اصلاحات و مبارزه با فقر و فساد تبعیض است. باید در روز‌های باقیمانده تا انتخابات تبیین‌های لازم برای مردم صورت بگیرد.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه گفت: البته در خارج از ایران هم تلاش می‌شود تصویر کارآمدی به ناکارآمدی، رضایت به نارضایتی، امنیت به ناامنی، امید به ناامیدی و سلامت به فساد تبدیل شود. اما واقع امر این است که ۹۰ درصد پول‌های پرونده‌های بزرگ به کشور بازگشته است. البته  این کار می‌توانست زودتر اتفاق بیفتد، اما نیاز به انسجام داشت. در این دولت با انسجام بین دولت و قوه قضائیه، سیستم اطلاعاتی موفق شد هم تحریم را دور بزند، هم بیش از بدهی پرونده‌های بزرگ به بیت‌المال برگردانده شود.

وی در ادامه تاکید کرد: باید تلاش کنیم انتخابات در این دوره از دوره گذشته پررونق‌تر باشد تا به تکلیف انقلابی و وظیفه خود در پیشرفت کشور عمل کنیم.

دولت در برآیند کار موفق بوده است

رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: اگر می‌گوییم دولت موفق است. البته این‌گونه نیست که اشکالاتی وجود نداشته باشد، اما دولت تلاش خود را به کار گرفته تا کشور را به سمت تعالی ببرد. اگر قرار باشد ریل‌گذاری دولت در نشاط و عافیت و عاقبت‌بخیری مردم باشد زمان می‌طلبد.

وی افزود: البته مردم هم با دیدن بخش پر لیوان و البته با حمایت و مطالبه‌گری باید با دولت همراهی کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->